Mustafa Kemal Atatürk Karakalem Nasıl Çizilir? - Karakalem Çalışmaları

Mustafa Kemal Atatürk Karakalem Nasıl Çizilir?

Ülkemizin kurtarıcısı Mustafa Kemal Atatürk'e ne kadar minnet duysak azdır. Onun yaptıklarının hakkını ödeyemeyiz. Bu günlere gelmemizi ve rahat bir şekilde yaşıyor olmamızı Atatürk'e borçluyuz. Ben, bu kez Mustafa Kemal Atatürk'ün karakalem çalışmasını yaptım. Mustafa Kemal Atatürk karakalem çizmek benim için oldukça gurur vericiydi. Peki, Mustafa Kemal Atatürk karakalem nasıl çizilir?

Videolu Çizim


Resimli Çizim

Öncelikle Mustafa Kemal Atatürk'ün çizmek istediğim portresini sizlere göstereyim.

Burada gördüğünüz kalpaklı portresini çizmeyi istiyorum. Çizime başlamadan önce gözlerin yerini bulup gözleri kağıdın üzerine çiziyorum. Göz yuvalarını, göz bebeklerini ve göz merceğinin yerini belli ediyorum.

Ardından burnunun yerini belirleyerek burnunu çiziyorum. Burun delikleri ve burun, gözlerin arasında olmalıdır.

Şimdi, çizmiş olduğumuz gözlerin üzerine Atatürk'ün kaşlarını çiziyorum. Kaşları çizerken ince uçlu kalemle ince ve hızlı çizgiler çekerek kaşlarını oluşturuyorum.

Ardından Atatürk'ün bıyıklarını çiziyorum. Kaş çizmekteki aşamalarla aynı mantıkla bıyıkları oluşturuyorum. İnce uçlu kalemle bıyıkları çiziyorum.

Atatürk'ün kulağını ve kalpağını kabaca çiziyorum. Ardından yüzünün şeklini kabaca belirliyorum. Ardından da düzgün bir şekilde Atatürk'ün yüzünü ve kulağını ortaya netleştirerek çıkartıyorum.

Şimdi, Atatürk'ün kıyafetinin yakalarını ve altın yaldızlı rütbelerinin yerlerini belirliyorum. Ardından rütbelerinin içini ince ince işleyerek doldurmaya başlıyorum. Çizerken en çok zorlayacak nokta burası. Biraz uğraşmak gerekiyor çünkü.

Kalemimizi yan tutarak kalpağımızın içerisni öncelikle kaplıyoruz. Ardından da 4B-8B arası bir değere sahip kalem ile 8 rakamı çizerek kalpağımızın içerisini tamamen kapatıyorum.

Şimdi, kalpağın içerisi tamamen siyah oldu. Bu siyahlıklara ışık gölge efekti vermek daha gerçekçi duruş sağlayacak. Bunun için öncelikle silgimizi elimize alıyoruz ve silgi ile beyazlatma çalışması yapıyorum. Alttaki gördüğünüz gibi kalpakta yün etkisi yaratıyorum.

Göz, göz bebekleri, kaşlar gibi ayrıntıları netleştiriyorum. Yüzde aydınlık kalacak yerleri belirliyorum. Göz merceklerini siyahla kapatıyorum ve ışık noktalarını aydınlık bırakıyorum. Bu, göze ışığın geldiğini gösterir. Yüzü kalemimi yan tutarak siyahlaştırıyorum. Ardından da siyahlaşan yerlerin üzerinden bir pamuk yardımıyla yumuşak bir görüntü elde ediyorum. Pamuk ile dağıtma yapmak kalemin sert görüntüsünü kağıt üzernde yumuşatır. Bıyıkların yerini iyice belli de ediyorum.


Yüzde aydınlık kalacak yerleri belirlediğimiz için şimdi silgimiz yardımıyla bu kısımları daha da açık tonlara doğru alıyorum.

Atatürk'ün kulaklarını belli ediyorum ve tonlamasını düzeltiyorum. Kıyafetinin yakasının iç kısmı karanlık olacak. Bunun için 8B kalemim ile burayı karalıyorum. Kıyafetine gri bir etki vermek için kalemimi yan tutarak karalıyorum ve üzerinden pamukla geçerek yumuşak etki oluşturuyorum. Altın yaldızlı rütbelerini dikkatlice tonluyorum. Daha sonra işlemimiz tamamlanıyor ve çizimimiz hazır oluyor.

Tamamlanmis hali ise su sekilde.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder