Faber Castell Fırçalı Daktilo Silgisi İncelemesi - Karakalem Çizimlerde Kullanımı - Karakalem Çalışmaları

Faber Castell Fırçalı Daktilo Silgisi İncelemesi - Karakalem Çizimlerde Kullanımı


Daktilo silgileri... Küçüklüğümüzden beri aslında hayatımızda olan silgiler. Ben küçükken DMO (Devlet Malzeme Ofisi) üretimli mavi renkli daktilo silgileri vardı. Bu silgilerle defterlerimizi silmeye çalışırdık. Genellikle de de defterdeki hatalı yerleri silemez, silse bile iz bırakırdı. En kötüsü de defteri yırtar atardı. Bu silgi günümüzde hala var olmasına rağmen bulunabilirliği oldukça zorlaştı. Ben, burada bu meşhur mavi silgiyi incelemeyeceğim ama sizlere bir başka daktilo silgisini inceleyeceğim. Faber Castell'in üretmiş olduğu Daktilo silgisini inceleyeceğim.


Faber Castell daktilo silgisi, ilk bakıldığında göze oldukça hoş görünmekte. Zira daktilo silgisini kalem şeklinde üretmişler ön kısmında bildiğimiz kalemlerin aksine silgi ve arka kısmında sert bir fırçası bulunmakta.
Silginin Ön Kısmı
Silginin Arka Kısmındaki Fırça
Daktilo silgisinin boyu oldukça büyük ve uzun bir süre kullanılabilir. Ayrıca kullanım kolaylığı oldukça fazla. Ben, bu daktilo silgisini karakalem portrelerde saç çizimi yaparken kullandım. Saç çizimleri sırasında beyaz kalması gereken kısımları ve saç tellerini daktilo silgisi sayesinde yaptım. Önceden beyaz silgi ile yapıyordum fakat ince uç gerektiren saç teli yapma konusunda oldukça zorlanıyordum. Şu an bu şekilde bir zorlanma yaşamadığımı belirtmeliyim. Daktilo silgisini kullandığım çalışmamı da hemen altta görebilirsiniz.

Faber Castell daktilo silgisini kalemtıraş ile kolaylıkla açabilirsiniz. Bu sayede uç kısmı sivriltilebilir ve daha keskin ve ayrıntı isteyen yerlerde kolaylıkla kullanabilirsiniz. Üstelik Canson kağıtlarda silme işlemi sırasında herhangi bir zarara ve yıpranmaya neden olmamakta.

Üzücü olan şu ki, burada bahsetmiş olduğum Faber Castell daktilo silgisi her kırtasiyede bulunmamakta. Fiyat olarak ise internette kargo hariç 6.50 ile 10.00 TL arasında satılmakta. Ben, Bursa'da kırtasiyede 7.50 TL fiyata edinebildim.Yaşadığınız yerde kırtasiyelere ''Daktilo silgisi var mı?'' diyerek arayabilirsiniz.

Peki bu daktilo silgisini nasıl kullanacağız dediğinizi duyar gibiyim. Kullanımı oldukça basit. Ben, saç yapım aşamasında önce saçları çiziyorum. Daha sonra ise parlak saç telini yavaş yavaş siyah saç tellerinin arasından daktilo silgisini bastırarak silme işlemine tabii tutuyorum. Bu sırada daktilo silgisinin ucunu sivri tutmaya özen gösteriyorum ki düzgün bir saç teli ortaya çıkabilsin.  Saç telinin olduğuna karar verdiğimde ise işlemi sonlandırıyorum ve saç teli ortaya çıkmış oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder