Adım Adım Çiçek Nasıl Çizilir? Menekşe Çiçeği Çizimi - Karakalem Çalışmaları

Adım Adım Çiçek Nasıl Çizilir? Menekşe Çiçeği Çizimi

Menekşe Çiçeği Çizimi
Çiçek çizmek, belki de küçüklüğümüzden beri yapmış olduğumuz şey. Fakat çizdiğimiz çiçekte az da olsa gerçekçilik arayabiliriz. Bu çizim hızlı bir çizim olacak. Çiçek çizimi nasıl yapılır, Kolay çiçek çizimi gibi arama metinleriyle resim severler örnek olması için aramalar yapmaktadır. Pek çok insan çiçekleri sever. Bu çalışmamda sizlere saksıda çiçek çizimi göstermiş olacağım. Adım adım çiçek çizmek isteyenler için yazdığım bu konuda siz de zorlanmadan çiçek çizebileceksiniz. Peki çiçek çizimi nasıl yapılır?

Menekşe Saksısı ve Altlığı
Çiçek, ev çiçeği olduğu için çiçeğimizin saksını ve saksı altlığını çiziyoruz.
Çiçeğin Ana Merkezi ve Yaprak Damarları
Çiçeğin gövdesini belirlemek için saksının toprak olacak kısmında orta bir yerde yuvarlak çiziyorum. Ardından yaprakların gittiği yönleri göstermek için yaprak damarlarının yerlerini belirliyorum. Çiçek çizimi yavaş yavaş tamamlanıyor.
Yapraklar Çiziliyor
Çiçeğin yapraklarını ortaya çıkartıyorum. Yapraklar saksının gövdesinden aşağı sarkıyorlar.
Menekşe Çiçekleri Çiziliyor
Menekşenin çiçeklerinin de çizilmesiyle resmimiz tamamlandı. Ardından varsa hataları düzeltiyoruz. Eğer hata yoksa boyama işlemine geçebiliriz.

Boyama Aşaması- Çiçekler Boyanıyor
Menekşe çiçeklerini boyamaya başlıyorum. Pastel boyalarım arasında maviyi çiçekler için uygun gördüm. Çiçeklerin merkezini sarı renk, yapraklarını mavi renk ile boyadım.
Boyama Aşaması- Yapraklar Boyanıyor
Çiçeğin yaprakları yeşile boyanıyor. Ardından ise çiçeğin damarları kahverengi ya da turuncu-kahverengi karışımıyla boyadım.
Menekşe Çiçeği Pastel Boya Çalışması
Menekşe çiçeği pastel boya çalışmamız tamamlandı. Pastel boyalarım suluboya (Watercolor) özelliğine sahip olduğu için bir sonraki aşamada resmi suluboya çalışmasına döndüreceğim.
Suluboya Çalışmasına Döndürünce
Suluboya çalışması ile pastele nazaran resim daha güzel durdu. Aşağıda ise farkı karşılaştırmalı olarak görebilirsiniz.
Sağda Sulu Boya Özelliği- Solda Pastel Boya
Göründüğü gibi çiçek nasıl çizilir göstermiş oldum. Çiçek çizimi ile siz de güzel çiçekler çizebilirsiniz. Çiçekler dünyanın çizerken en rahatlatıcı resimlerinden birisidir. Ayrıca bu çalışmamda kullandığım suluboya özellikli pastel boyaları merak ettiyseniz burayı tıklayarak Faber Castell Aqua Pastel boyaları konuya ulaşabilir ve okuyabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder