Evde Çizim ve Resim Çerçeveleme Nasıl Yapılır? Evde Çerçeveleme - Karakalem Çalışmaları

Evde Çizim ve Resim Çerçeveleme Nasıl Yapılır? Evde Çerçeveleme



Çizim ve resim yapan kişilerin şüphesiz ortaya çıkarttığı çalışmalardan illa ki sevdikleri bir kaç çalışma oluyor. Bu çalışmaları çerçevelemek ve duvarlarda sergilemek isteyebilirsiniz. Fakat resim ve çizimlerinizi çerçeveletme aşamasını düşününce ciddi meblağlarla karşılaşılabiliyor. Evde resim ve çizim çerçeveleme yazısı ile masraflarınızı kısarak evinizin duvarlarını çizimleriniz ile dekore edebilirsiniz. Nasıl mı? Yazımızın devamında evde resim çerçeveleme nasıl yapılır sorusunu cevaplıyorum.


Dışarıda resim ve çizim çerçeveletmek istiyorsanız aynacılara, çerçevecilere giderek çizim ile uygun ölçülerde ve çeşitli kalitelerde çerçeveler kestirebiliyorsunuz. Bu tabi biraz masraflı yöntem olarak karşımıza çıkmakta ama istediğinizden daha fazla çeşit çerçeve ile karşılaşabilmeniz avantaj olarak karşınıza çıkmakta. Ekonomik çerçeveleme yolu yok mu? Tabi ki var. Ekonomik çerçeve olarak ise mağazalardan alabileceğiniz hazır çerçeveler ve uygun fiyatlı çerçeveler bulunabiliyor.

Çerçeveleme işlemini iki şekilde anlatacağım. Birisi videolu anlatım, diğeri ise resimli anlatım. İstediğiniz şekilde konuya devam edebilirsiniz. Videolu yöntem hızlandırılmış video olduğundan pek bir şey anlamayabilirsiniz. Benim önerim videoyu izleyip aşağıda konuyu okumanız.

Evde Resim Çerçeveleme Videolu Anlatım


Evde Resim Çerçeveleme Resimli Anlatım

Evde resim ve çizimlerinizi çerçevelemek istiyorsanız önünüzde pek bir seçenek yok. Dışarıdan hazır çerçevelerden edinmeniz gerekiyor. Peki hazır çerçeveleri nereden ve nasıl edinebilirsiniz? Ben bir mağazadan aldığım çerçeveyi burada örnek olarak sizler için çizimlerimden üç tanesini çerçeveleyeceğim.

Çerçeveleme işlemine geçmeden önce çizim yaptığınız kağıdın boyutunu ve çerçevelerin boyutlarını göz önünde bulundurmanız önemli. Çerçeveniz kağıdınıza oranla büyük olmalı. Çerçevenin iç kısmına paspartu yapacağınız için çerçeveniz çiziminizden büyük olmalı.

Paspartu nasıl yapılır konusunu detaylı olarak ise buradaki yazımızdan okuyabilirsiniz. Şimdi çerçeveleme işlemi için hangi malzemeler gerekiyor hep birlikte görelim.

Çerçeveleme İçin Gereken Malzemeler

Çerçeveleme için pek bir malzemeye gerek yok, aşağıdaki malzemeleri edinin yeterli olacaktır.
  • Şeffaf bant
  • Maket bıçağı
  • Fon karton ya da hazır paspartu.
  • Cetvel
  • Kurşun kalem
  • Satın alacağınız bir çerçeve.

Çerçevemizin Özellikleri

Çerçevemiz hafif ve 25₺ gibi bir fiyata sahip. Büyük bir mağazadan aldım. Çerçeve hafif bir yapıda ve ön kısmı kaliteye göre mika veya şeffaf plastikten oluşuyor. Arka kısmında ise kartondan bir kapak var ve kartonun üzerinde asma aparatı da montajlı geliyor.

Önce çerçevenin arka kısmını açarak işe başlayalım.



Arkadaki kapağın ölçüleriyle bire bir paspartu amaçlı fon kartonu kesiyorum.



Hazır paspartu satın aldıysanız bunu kullanın eğer kendiniz yapacaksanız fon kartonunuzu köşelerinden iç kısmına doğru 4 cm olacak şekilde işaretledim. Siz de istediğiniz ölçüde paspartu yapabilirsiniz.



Paspartuyu çizdikten sonra maket bıçağı yardımıyla dikkatlice kesmemiz gerekiyor.



Kestiğimiz paspartuyu çerçevenin içine dikkatlice yerleştirmemiz gerekiyor. Bunun için yazı yazıp çizdiğim kısmı dışarıdan görünmemesi için çerçevenin iç kısmına doğru çevirdim.



Paspartuyu çerçevenin içerisine yerleştirdikten sonra çizimimizi çerçevenin içerisine koyuyorum ve köşelerine küçük bant atarak çerçeve içersinde resmimizin hareket etmesini önlüyorum.



Çizim ve resim çerçeveleme aşamasında son olarak ise çerçevemizin arka kapağını kapatıp köşelerindeki pinleri kapatıyorum.



Göreceğiniz gibi çok hoş bir çizimlerimden birisini çerçeveledim. Siz de sevdiğiniz güzel karakalem portre resimlerinizi ve doğa, manzara çizimlerini çerçeveleyebilir ve evinizin duvarlarında sergileyebilirsiniz.


Diğer çerçevelediğim çizimlerim için aşağıdaki resimleri inceleyebilirsiniz. Yorumlarınız ve sorularınızı belirtirseniz eğer, yardımcı olmaya çalışmaktan mutluluk duyarım.



Şimdiye Kadar Çerçevelediğim Çizimlerim

Yakında Eklenecektir!


1 yorum: